Review : Small Business Publisher 5.20


Developer    : beltechsystem.com
License        : Trial
Limitation    : Watermark



 

Introduction

Belltech Small Business Publisher helps you create professional address and shipping labels, letterheads and Envelopes in a matter of minutes and print them right-away on any Windows compatible printer. It is a professional quality designing and printing software suited for small businesses.

Product Highlights

  • Create professional quality  address and shipping labels, letterheads and Envelopes using text, graphics, rectangles, circles, line etc.
  • Modify color, style, size and create numerous designs.
  • Add gradient color effects and texture to your design.
  • Use standard templates and background pictures to get your printing fast.
  • Create your own design template and reuse it later.
  • Supports Avery stock and all standard printing papers
  • Customize your design in many ways.
Review
Bagi anda yang sering bikin newsletter, brosur, iklan / poster, undangan, postcard dan lain-lain, anda bisa mencoba software ini. Penggunaannya cukup mudah, tinggal pilih tipe publikasi yang akan anda buat (newsletter, undangan dll), kemudian pilih template dan terakhir pilih ukuran kertas. Selesai! Sekarang anda bisa edit seperti pada ms word. Disediakan juga beberapa clipart, hanya saja kualitasnya standard banget atau cenderung tidak menarik. Salah satu feature yang mungkin jarang ditemukan di aplikasi sejenis adalah dia support penyimpanan text dalam database, database bisa berasal dari excel, access dan text file, jadi anda bisa menyimpan kalimat promosi, kata-kata mutiara dan sebagainya sehingga anda tak perlu ngetik lagi jika akan membuat publikasi lain.
Output (hasil) bisa berupa image, pdf atau langsung di print.

 

Kesimpulan
Software ini tergolong biasa saja, hampir tak ada beda dengan ms word atau ms publisher, nothing special J

Score: 6 / 10